Škola v přírodě 2013

Je neděle 16. 6. a my jdeme do školky. Není to nic zvláštního, protože uběhl rok a my zase jedeme na školu v přírodě ve Velkých Karlovicích.
A samozřejmě bez slziček, jen některým rodičům cuká brada. Tak žádné dlouhé loučení, pusu, zamávat a jedem.
Po příjezdu jsme se ubytovali, čekala nás dobrá večeře, pohádka a spát.

Přišlo pondělí:
Před snídaní si děti vymyslely názvy svých pokojů např. super hvězdy, super horolezci, vodník a vodnice, transformers a policajti. Pokoje byly každé ráno hodnoceny pomocí „smajlíků.“
Po svačince na terase šly děti na procházku k potoku, kde si stavěly hráze a čachtaly se ve vodě. Odpoledne se psaly dopisy rodičům a probíhalo sportovní klání. Po večeři si děti trochu pohrály a pak už hygiena, pohádka a hajdy na kutě.

Úterý:
Ráno po snídani šly děti ke Vsetínské Bečvě, kde sbíraly kamínky a oblázky, které si potom umyly a osušily na sluníčku. Nechybělo ani osvěžení vodou z hadice.
Odpoledne jsme jeli na výlet do Karlovského muzea, kde proběhla prohlídka expozice „Jak žili lidé v dávných dobách.“
Venku mohly děti shlédnout také různá řemesla: práce na hrnčířském kruhu, paličkování, řezbářství a malování na hedvábí. Nechyběla zmrzlina a už byl čas jet zpátky na hotel.

Středa:
Po snídani jsme se ihned vypravili ven, kde děti s paními učitelkami tvořily ze svých oblázků a kamínků různé prostorové obrázky. Bude to trvalá památka na školu v přírodě.
Po obědě byl nutný odpočinek, protože vedro bylo úmorné. Do večeře si děti ještě dotvářely své výrobky a hrály si venku.
A po večeři to vypuklo – karneval!
Děti i paní učitelky se nastrojily a byla velká diskotéka – málem jsme zbouraly hotel.
Děti se v maskách nejprve představily a každá skupinka předvedla své krátké taneční vystoupení. Pak jsme vyrazily ven – to se hosté divili!!!!!
A protože jsme si povídali o dědečkovi Mecháčkovi a vodníčku Galíkovi, šli jsme je pozdravit.
Třeba je někde potkáme! A opravdu – seděl tam u potoka v lese vodník, pokuřoval z fajfky a lákal děti k němu. Postupně našly odvahu všechny a za odměnu dostaly balíček bonbonů.
Pak jsme se plni neobvyklého zážitku za zpěvu písniček vrátily na pokojíčky a po nezbytné hygieně usnuly jako „špalci“ v pozdních večerních hodinách.

Čtvrtek:
Nejparnější den našeho pobytu – ale nám to nevadí, jdeme po snídani do bazénu na vedlejší hotel Lanterna. To byla paráda!!! Po výborném obědě jsme sbalili kufry a už očekávali našeho pana řidiče, který nás pak odvezl za našimi rodiči a sourozenci, kteří se nás už nemohli dočkat a u školky na nás netrpělivě čekali.

A co dodat na závěr? Až na Vojtíška, který musel ze zdravotních důvodů odjet, jsme si školu v přírodě všichni užili, na stýskání nikomu nezbyl čas a počasí nám taky přálo! Ve Velkých Karlovicích na Galíku je moc dobře!!!