Škola v přírodě 2014

Škola v přírodě Velké Karlovice 1. 6. – 5. 6. 2014

Rok uběhl jak voda a naši předškoláci se opět chystají na školu v přírodě, tradičně ve Velkých Karlovicích na hotelu Galík. Někteří měli smůlu a na poslední chvíli onemocněli, tak nakonec jelo15 dětí ze Skřítků a Berušek a s nimi paní učitelky Mihalová, Holásková a budoucí paní učitelka Simona Přílučíková. V neděli jsme naplnili autobus kufry, hračkami, veškerým možným materiálem, nakonec i dětmi, zamávali a hurá na dobrodružnou cestu! Z okna obdivujeme krásnou krajinu, pasoucí se zvířata a hlavně mlsáme, co nám mamky nabalily. A už je tu hotel Galík! Po dobré večeři se děti ubytovaly a seznámily se s prostředím. Protože máme letos indiánskou a kovbojskou školu, před spaním jsme si četli a povídali o indiánech.
Druhý den začal hrami a snídaní. Po ní si děti vymalovaly omalovánku indiána a vymyslely si své indiánské jméno. Omalovánky ozdobily dveře pokojů. A pak přišlo překvapení! Přijel k nám na návštěvu opravdový indián! (Pan Pliska s rodinou, za což jim patří velký dík!) Na přivítanou jsme mu zazpívali indiánské písničky a pak už jenom kulili oči. Těch indiánských věcí, co nám ukázal! A těch nových informací, co jsme se o indiánech dověděli! A na vše jsme si mohli šáhnout ! A dokonce jsme stříleli z pušky a lukem ! No prostě paráda ! Pro děti i paní učitelky to byl obrovský zážitek Moc děkujeme! Při odpolední procházce ještě v dětech dozníval tento silný zážitek. Po návratu na nás čekaly u hotelu kravičky, které se tam pasou, ale pro nás to byli bizoni na divoké prérii, kteří si s námi dokonce zahráli fotbal. Děti to velice pobavilo. Po hrách a večeři si musela jedna maminka přijet pro dceru, u které začaly bolesti ouška a stupňovaly se. Pohádka ,,Bolek a Lolek na divokém západě“ ukončila den a děti spaly jako dudci.
Úterní dopoledne prožily děti při hrách a tvoření na hotelu, protože trochu pršelo, ale hned po obědě jsme vyrazili autobusem do Velkých Karlovic, kde jsme v muzeu pozorovali práci kováře, řezbáře a perníkářky. Výklad i samotná možnost si na vše sáhnout děti velice zajímaly. Poté jsme si prohlédli v muzeu výstavu o životě lidí v minulé době a po zmrzlině odjeli zpátky do hotelu.
Středeční ráno věnujeme výrobě indiánských přívěsků a už odcházíme do hotelu Lanterna, kde nás čeká bazén a koupání. Po obědě a chvilkovém odpočinku odjíždíme autobusem k hotelu Horal, kde začíná Kulíškova stezka, dva kilometry dlouhá procházka členitým terénem s deseti zastaveními. Tam jsme si přečetli, která zvířátka Kulíšek – sovička potkal, a kde se dovídal, co zvířátka potřebují k životu. Děti zábavnou formou získaly mnoho poznatků o přírodě a plnily různé úkoly. Také našly v lese poklad (dobroty), který jim tam nechal Kulíšek na rozloučenou. Velice se nám tam líbilo. A po večeři to vypuklo. Karneval! Indiáni a kovbojové vykopali dýmku míru a tančili indiánské tance. Večer děti padly do postýlek a usnuly hlubokým spánkem.
Přišel čtvrtek a velké pakování kufrů. Pak jsme ještě vyrazili do pralesa Razula – všude plno hmyzu, ptáků, i slepýše jsme viděli. Po obědě si děti pohrály před hotelem s míči, koloběžkami, nakreslily křídami mnoho obrázků a už tu byl pan Gracla s autobusem, aby nás odvezl do otevřené náruče našich rodičů. Ahoj, Velké Karlovice, zase za rok !!!